50 رمان عاشقانه برتر دنیا

سرفصل های مهم این مقاله

عشق تعریف‌های متفاوت و گاه ضد و نقیضی داره! نشونه‌های جالب و عجیب و غریبی هم داره!

 

مثلاً ممکنه یکی پیدا بشه که به شما بگه: «موقعی عاشق شدین که فرایندهای شیمیایی خاصی در بدن رخ بده و هورمون‌های خاصی مثل اکسی توسین ترشح بشه!»

 

و ممکنه یک نفر، تعریف ساده‌تری از عشق داشته باشه : «هر وقت اون قسمت وسط هندونه یا ته دیگ سیب زمینی‌تون رو با کسی شریک بشید، احتمالاً عاشقش شدین!»

 

اینارو نگفتم که عشق رو تعریف کنم. فقط خواستم بگم عشق در نظر هرکسی ممکنه همینقدر ضد و نقیض و عجیب باشه!

 

بهترین رمان های عاشقانه هم از نظر و سلیقه هرکسی می‌تونه متفاوت باشه. اما من در این ماجرا، قصد دارم 50 رمان عاشقانه برتر دنیا را به شما معرفی کنم. البته همه این رمان‌ها رو نخوندم، اما تلاش کردم در مورد هرکدومشون، اطلاعات مفید و مختصری بهتون ارائه کنم. پس با 50 رمان عاشقانه برتر دنیا، همراه باشید.

 

50 رمان عاشقانه برتر دنیا

 

با من همراه باشید:

 

رمان عاشقانه 1

 غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

 

نویسنده: جین آستین (Jane Austen)

 

کتاب غرور و تعصب، نه تنها یکی از بهترین کتاب‌های عاشقانه است، بلکه در لیستی که «سامرست موام» اندیشمند بزرگ انگلیسی معرفی کرده، دهمین کتاب برتر دنیاست!

 

جالب است بدانید جین آستین تنها 21 سال سن داشت که این اثر ادبی بزرگ را پدید آورد. همچنین بد نیست بدانید این کتاب به مدت 17 سال توسط هیچ ناشری برای چاپ، پذیرفته نشد!

 

شاهکار خانم آستین، داستان زندگی آقا و خانم بنت و پنج دختر مجرد آنها در قرن نوزدهم است که بعد از اسکان دو نجیب زاده در همسایگی آن ها متحول می شود. مرد ثروتمند و موجهی بنام بینگلی و دوست ثروتمندتر وی آقای دارسی. آقای بینگلی که فردی اجتماعی و خوش مشرب است به زودی جای خود را در دل خانواده آقای بنت باز می کند. و به سرعت به جین علاقمند می شود و همه از این رابطه عاطفی با خبر می شوند و…

 

شاید مهم‌ترین رمانی که قیاس بین عشق و ثروت را بررسی می‌کند…

 

یک برش از این کتاب:
از عیب و ایرادهای کسی که قرار است عمرت را با او سر کنی هر چه کمتر بدانی بهتر است !

 
 

رمان عاشقانه 2

 غریبه (Outlander)

 

نویسنده: دایانا گابالدون (Diana Gabaldon)

 

داستان این کتاب که در ایران خودمان، خیلی کم تحویل گرفته شده است (!) در مور کلر رندال، کسی که بین عشق دو مرد از دو قرن مختلف گیر کرده است!

 

از روی این کتاب، یک سریال تلویزیونی معروف هم ساخته شده است.

رمان عاشقانه 3

 جین ایر (Jane Eyre)

 

نویسنده: شارلوت برونته (Charlotte Brontë)

 

خواهران برونته را که می شناسید؟

 

امیلی برونته، شارلوت برونته و آنا برونته که هرکدام صاحب کتاب‌های معروفی هستند.رمان عاشقانه معروف

 

رمان عاشقانه جین ایر، مشهورترین رمان شارلوت برونته است. این کتاب حدود در سال 1847 میلادی به چاپ رسید. بر اساس این کتاب فیلم‌های متعددی نیز ساخته شده‌است.

 

اما این کتاب در مورد چیست؟

 

این رمان در مورد زندگی دختری به نام جین است که در کودکی مادر و پدر خود را از دست می‌دهد و پس از ناملایماتی که از بستگان نزدیکش می‌بیند به پرورشگاه سپرده می‌شود و در محیط خشک و خشن پرورشگاه بزرگ می‌شود. او سپس معلم می‌شود و به خانه‌ای اشرافی می‌رود، ارباب خانه (آقای راچستر) به تدریج به او علاقه‌مند می‌شود، ولی جین می‌فهمد که او قبلاً ازدواج کرده و همسر او که حالا دیوانه است در طبقه بالای همان خانه زندگی می‌کند.

 

جین که دل شکسته شده از خانه فرار می‌کند. کشیشی با خواهرانش او را بیهوش پیدا می‌کنند و از او نگهداری می‌کنند و کشیش کم‌کم به جین علاقه‌مند می‌شود، ولی شبی (در ذهن خود) صدای راچستر را می‌شنود، سپس به دنبال او می‌رود و می‌فهمد که همسر دیوانه راچستر خانه را آتش زده و راچستر در حال نجات دادن او بینایی خویش را از دست داده‌است. سرانجام جین نزد راچستر می‌رود و با وی ازدواج می‌کند و پس از مدتی بینایی راچستر بازمی‌گردد و آنان صاحب یک پسر می‌شوند و…

 

یک برش از این کتاب:
ترجیح می‌دهم به جای با وقار بودن، همیشه خوشحال باشم..!

 

رمان عاشقانه 4

 بر باد رفته (Gone With The Wind)

 

نویسنده: مارگارت میچل (Margaret Mitchell)

 

بر باد رفته را احتمالاً با فیلم معروفی که از روی آن ساخته شده به یاد خواهید آورد. چون این فیلم از خود کتاب مشهورتر شد. فیلمی با بازی تحسین برانگیز کلارک گیبل و ویوین لی.

 

رمان عاشقانه بر باد رفته، در سال 1937 میلادی، برنده جایزه ادبی پولیتزر شد.رمان عاشقانه جدید

 

در مورد این کتاب، یک افسانه معروف وجود دارد. می‌گویند شوهر خانم مارگارت میچل، از دست کتاب‌هایی که می‌خوانده خسته می‌شود (چون آوردنشان از کتابخانه با ایشان بوده) و به او می‌گوید: «پِگی ، کتاب های کتابخانه را ول کن! به‌جای این همه کتاب خواندن، بنشین یکی بنویس!!».

 

خانم میچل هم یکی می‌نویسد و شد آنچه شد!

 

داستان این کتاب درباره دختری به نام اسکارلت است، که در تمام داستان به دنبال عشقی می‌گردد که همواره در کنارش بوده ولی او قادر به درکش نبوده‌است. او سه بار ازدواج می‌کند. تجارت به راه می‌اندازد ولی همواره دل در گرو «اشلی» دارد. در انتهای داستان که همه موانع ازدواج آنها کنار می‌رود، می‌فهمد که عشق حقیقی اش، «رت باتلر» همسر کنونی اوست…

 

یک برش از این کتاب:
رت باتلر: «در دو صورت می‌شود خوب پول درآورد، یکی وقتی کشور در شُرف آبادانی است، و دیگر وقتی که در حال ویرانی است!»

رمان عاشقانه 5

 عقل و احساس (Sense and Sensibility)

 

نویسنده: جین آستین (Jane Austen)

 

این بار هم رمانی عاشقانه از نویسنده کتاب «غرور و تعصب» یعنی جین آستین!

 

این کتاب در کشورمان با نام «حس و حساسیت» به چاپ رسیده است. نام اولیه کتاب، «الینور و ماریان» بود که بعدها به «عقل و احساس» تغییر یافت.

 

شخصیت‌های اصلی کتاب، دو خواهر به نام‌های الینور و ماریان دشوود هستند که به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند و درگیر و دار ماجراهای عاطفی‌شان، عشق و دلشکستگی را تجربه می‌کنند. داستان این رمان عاشقانه، بین سال‌های 1792 تا 1797 در جنوب غربی انگلستان می‌گذرد. رمان عاشقانه بدون سانسور

 

یک برش از این کتاب:
من با مردی که ذوق و علاقه‌اش با من یکی نباشد خوشبخت نمی‌شوم. مردِ من باید شریک احساسات من بشود. هر دو باید از یک جور کتاب و موسیقی خوشمان بیاید.

 

رمان عاشقانه 6

 دفتر خاطرات (The Notebook‎)

 

نویسنده: نیکلاس اسپارکس (Nicholas Sparks)

 

«دفتر خاطرات»، رمانی عاشقانه از نیکلاس اسپارکس است که براساس داستانی واقعی نوشته شده است. این کتاب بعدها مبنای اقتباسی فیلمی سینمایی به همین نام قرار گرفت.

 

کتاب، با روایت ماجرای مردی روستایی در ایالات متحده آغاز می‌‎شود که نمی تواند (به دلیل آلزایمر) تصویر دختری را که چهارده سال پیش ملاقات کرده بود از ذهن بیرون کند، تا این‌که دختر به شکلی غیرمنتظره باز می‌گردد. داستان نوآ و آلی، درست مثل یک معما درون معمایی دیگر است و تازه شروع ماجراست. با پیشروی داستان، حکایت آن‌ها به شکلی باورنکردنی، به چیزی متفاوت با خطرهایی بسیار بیشتر تبدیل می شود….

رمان عاشقانه 7

 ملت عشق! (The Forty Rules of Love‎)

 

نویسنده: الیف شافاک (Elif Shafak)

 

ملت عشق کتابی از الیف شافاک نویسنده ترک تبار است که طی سال‌های اخیر به سرعت نزد ایرانیان محبوب و به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها بدل شد. این کتاب در ترکیه هم خیلی زود تبدیل شد به پرفروشترین کتاب تاریخ!

 

این کتاب عارفانه-عاشقانه، روایتی از همه زندگی است و نه فقط عشق. روایتی که در رفت و برگشت‌های پیاپی، در زمان حال و گذشته به خواننده ثابت می‌کند که درک زندگی ورای زمان و مکان و حتی سن و سال است.

 

داستان ملت عشق در دو خط زمانی اتفاق می‌افتد. اولی در قرن هفتم هجری در قونیه و زمانی که مولانا به عنوان عالمی بزرگ در شهر قونیه میان مردم شناخته می‌شد و مردم و طبقه حاکم برای او احترام بسیاری قائل بودند.

 

از طرفی شمس در آستانه چهل سالگی احساس می‌کند به زودی از دنیا می‌رود و می‌خواهد از چهل قانون عشقی که در زندگی‌اش درک کرده برای کسی بگوید. دیدار میان صوفی و عالم و ماجراهایی که در این میان پدید می‌آید، خواننده را تا آخر داستان درگیر می‌کند.

 

دومین روایت داستان ،14 قرن بعد در ایالت بوستون آمریکا اتفاق می‌افتد. زمانی که اللا روبینشتاین در آستانه چهل سالگی است و به تازگی ویراستاری کتابی را پذیرفته است. اللا درگیر نوعی روزمرگی است و زندگی‌اش از جنبه‌های مختلف، با مشکلاتی روبرو شده است. اما این کتاب، یعنی همان «چهل قانون عشق» که ماجرای دیدار شمس و مولاناست، به شدت زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

الیف شافاک این دو روایت را با رفت و برگشتی ماهرانه به یکدیگر پیوند می‌دهد. تا حدی که برای لحظاتی حتی خواننده متوجه تغییر زمان نمی‌شود. اینکه عشق چگونه می‌تواند در هر زمانی بی هیچ کم و زیادی زیرِ زندگی کسی را رو کند، در کتاب ملت عشق محور داستان است. رمان عاشقانه ایرانی بدون سانسور

 

یک برش از این کتاب:
در موردِ چیزهایی که نمی‌خواهی بدانی، هر قدر کمتر بدانی، همان قدر کمتر دلت به درد می‌آید، همان قدر کمتر عذاب می‌کشی، این طوری که به قضیه نگاه کنی، نادانی آن قدر‌ها هم بد نیست…!

رمان عاشقانه 8

 یک شوالیه در آرمور درخشان (A Knight in Shining Armor‎)

 

نویسنده: جود دورا (Jude Deveraux)

 

اگر با حال و هوای یک رمان عاشقانه کلاسیک کیف می‌کنید، این کتاب، انتخاب خوبی است! نویسنده این کتاب، مدت‌ها ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز بوده است.

 

البته درست مثل کتاب قبلی، این رمان عاشقانه هم به فارسی ترجمه نشده است. داستان در مورد شخصیتی به نام مونتگومری است که ناگهان توانسته به قرن شانزدهم میلادی سفر کند و در این سفر، برایش ماجراهای عجیبی پیش می‌آید…دانلود رمان عاشقانه نودهشتیا

چرمان عاشقانه 9

 عروس شاهزاده (The Princess Bride‎)

 

نویسنده: ویلیام گولدمن (William Goldman)

 

یک پدربزرگ مهربان کنار نوه بیمارش می‌نشیند و قصه‌ای که از مدت‌ها پیش نسل به نسل به او رسیده را بازگو می‌کند. داستان قدیمی از عشق و ماجراجویی، از جایی شروع می‌شود که دختری زیبا که با شاهزاده‌ای نفرت انگیز به نام «هامپردینک» نامزد است، برای آغاز یک جنگ ربوده می‌شود. اکنون «وستلی»، دوست دوران کودکی دختر، که اکنون یک دزد دریایی است، باید او را نجات دهد…

 

این رمان محبوب در سال 1987 توسط «راب رینر» به یک فیلم خوب تبدیل شد.

رمان عاشقانه 10

 سیر عشق (The Course of Love‎)

 

نویسنده: آلن دوباتن (Alain de Botton)

 

ربیع و کرستن کم کم می‌آموزند، که پس از عشق پرشور اولیه، تجربه‌ی زندگی واقعی را در پیش رو دارند و این خود چالش بزرگی است، که عشق بزرگ‌تری را می‌تواند در پی داشته باشد.دانلود رمان عاشقانه جدید pdf

 

سیر عشق در 5 فصل نوشته شده است. فصل‌های آن عبارتند از رمانتیسم، از آن پس، فرزندان، بی‌وفایی و فرار از رمانتیسم. این کتاب به کمک مفاهیم فلسفی و روانشناسی عشق را تعریف کرده است.

 

معرفی کامل‌تر این کتاب را در لینک زیر بخوانید:

معرفی کتاب «سیر عشق»-آلن دوباتن

 

یک برش از این کتاب:
شگرد، شاید این باشد که به جای شروع یک زندگی جدید، یاد بگیریم همان زندگی را با چشمانی کمتر دل‌زده و خوگرفته بازنگری کنیم …

 

رمان عاشقانه 11

 ویتنی، عشق من! (Whitney, My Love‎)

 

نویسنده: جودیت مک نات (Judith McNaught)

 

کتاب عاشقانه بعدی، «ویتنی عشق من» نام دارد.

 

داستان در مورد شخصیتی به نام ویتنی است که به دنبال عشق سال‌های کودکی خود، «پل»، به انگلستان سفر می‌کند. در حالی که پدر دختر، مخالف سرسخت این ازدواج است…

 

جالب است که این کتاب، هنوز به فارسی ترجمه نشده است اما ظاهرا توسط نشر چشمه در حال ترجمه است و به زودی به چاپ خواهد رسید.

رمان عاشقانه 12

 جنگجوی عشق (Love Warrior ‎)

 

نویسنده: گلنن دویل ملتن (glennon doyle melton)

 

داستان زنی مبارز، در جنگجوی عشق، روایت می‌شود. ٍمبارزه‌ای نه در راه وطن یا عقیده، که در راه نزدیک‌ترین و پرتپش‌ترین مفهوم انسانی: عشق!

 

او که پر است از پرسش‌هایی درباره‌ی رابطه، زندگی، ازدواج و غیره، آن قدر ایستادگی می‌کند تا بالاخره راه خود را پیدا کند.

 

گلنن دویل ملتن در کتاب جنگجوی عشق که از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا به شمار می‌رود، به صادقانه‌ترین شکل ممکن واقعیت‌های دردناک زندگی‌اش را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه به کمک همسرش به زندگی بازمی‌گردد…

 

یک برش از این کتاب:
رنج، ما را دو تکه می‌کند. وقتی کسی‌که رنج می‌کشد، می‌گوید: «خوبم.. خوبم..» به این دلیل نیست که حالش خوب است. برای این است که خودِ درونش فرمان داده که واژه‌ی «خوبم» را به زبان بیاورد.

 

رمان عاشقانه 13

 همه چیز همه چیز (Everything, Everything)

 

نویسنده: نیکولا یوون (Nicola Yoon)

 

کتاب همه چیز همه چیز، رمانی عاشقانه است و نخستین بار در سال 2015 منتشر شد. داستان این رمان در مورد دختری هجده ساله به نام مَدی است که به خاطر ابتلا به بیماری «نقص ایمنی مرکب شدید» تحت درمان است و برای همین نمی‌تواند خانه را ترک کند یا با هر چیز غیربهداشتی تعامل داشته باشد.

 

دنیای مدی را مادر، پرستار و کتاب‌های مورد علاقه‌اش شکل داده‌اند و پدر و برادرش سال‌ها پیش از دنیا رفته‌اند. روزی خانواده‌ای به همسایگی خانه مدی می‌آیند و او از پنجره، اسباب کشی این خانواده را می‌بیند. اُلی، پسر این خانواده است که با گذشت زمان، رابطه دوستانه‌ای با مدی تشکیل می‌دهد و به بزرگترین ریسکی تبدیل می‌شود که مدی تا به حال با آن مواجه شده است….

 

یک برش از این کتاب:
شاید بزرگ شدن یعنی ناامید کردن آدم‌هایی که دوستشان داریم…

 

رمان عاشقانه 14

 دکتر ژیواگو (Doctor Zhivago)

 

نویسنده: بوریس پاسترناک (Boris Pasternak)

 

رمان عاشقانه دکتر ژیواگو، داستان مردی است که عاشق دو زن است و این موضوع همزمان با انقلاب 1917 روسیه و سپس جنگ داخلی ‎ 1918–1920 این کشور است.

 

درونمایه داستان، زندگی مردی است که حوادث بیرونی که از دسترس او خارج هستند مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌سازند. در واقع، بوریس پاسترناک از پزشکی شاعر به نام ژیواگوی قهرمان می‌نویسد. او درگیر روابط احساسی و دلبستگی‌هایش می‌شود و…

 

جالب است بدانید کتاب دکتر ژیواگو، با سیاست‌های رسمی شوروی در دوران خودش در تضاد بود، به همین دلیل از چاپ آن در روسیه جلوگیری شد. این کتاب در سال 1958 برنده نوبل ادبیات شد. دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی

 

 

رمان عاشقانه 15

 همسر مسافر زمان (The Time Traveler’s Wife)

 

نویسنده: آدری نیفنگر (Audrey Niffenegger)

 

رمان همسر مسافر زمان، یک داستان عاشقانه سرگرم کننده و اغلب گزنده با پیچ و خمی جذاب است. این کتاب در سال 2003 به عنوان کتاب سال وب‌سایت اینترنتی آمازون انتخاب شد.

 

به نظر شما اگر یکی از طرفین قادر به حرکت در زمان باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دانلود رمان عاشقانه +18

 

این رمان بسیار بدیع و خلاقانه، به سوالاتی در مورد زندگی، عشق و تأثیر زمان بر روابط می‌پردازد. کلر، دختری زیبا و باهوش است که در رشته هنر تحصیل می‌کند و هِنری، کتابداری ماجراجوست.

 

این دو نفر، یکدیگر را از زمانی که کلر، 6 ساله و هنری، 36 ساله بود، می‌شناسند و در زمان بیست و سه سالگی کلر و سی و یک سالگی هنری، با هم ازدواج می‌کنند. غیرممکن به نظر می رسد اما حقیقت دارد، چراکه هنری یکی از اولین کسانی است که دچار اختلال تغییر مکان و زمان شده است؛ به طوری که ساعت ژنتیکی بدنش به صورت تصادفی تنظیم مجدد شده و او ناگهان خود را در مکان و زمانی دیگر در گذشته و آینده می یابد.

 

ناپدید شدن‌های او خود به خود و غیرقابل پیش بینی است و مشکلات عجیبی بر سر راه داستان عاشقانه غیرمعمول کلر و هنری ایجاد می کند. این موضوع که تلاش آن‌ها برای داشتن یک زندگی مشترک عادی را چیزی غیرقابل پیشگیری و غیرقابل کنترل تهدید می‌کند، داستان این دو نفر را بسیار تکان دهنده و فراموش نشدنی ساخته است.

 

یک برش از این کتاب:
فکر نمی کنی بهتر باشد برای مدت کوتاهی بسیار خوشحال باشی، حتی اگر از دستش بدهی، تا این که تمام زندگی ات را معمولی سپری کنی؟

 

 

رمان عاشقانه 16

 بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights)

 

نویسنده: امیلی برونته (Emily Brontë)

 

بلندی‌های بادگیر کتابی عاشقانه از یکی از سه خواهر برونته یعنی امیلی برونته است. این کتاب تا به حال چندین و چند بار و توسط مترجم‌های مختلف به فارسی ترجمه شده است.

 

جالب است بدانید این کتاب، تنها رمان «امیلی برونته» است که در سال 1847 چاپ شد. اما تا چند سال کسی تحویلش نمی‌گرفت. یک سال بعد از نوشتن این کتاب، خانم برونته بر اثر بیماری سل از دنیا رفت. اما مدتی بعد، کتاب شناخته شد و به زودی به شهرت جهانی رسید. به طوری که اکنون بیش از 170 سال از تاریخ انتشار آن، هنوز هم طرفداران ویژه‌ای دارد. کدام کتاب ها را می شناسید که با گذشت این همه سال، هنوز تر و تازه و پرطرفدار مانده باشد؟

 

داستان رمان عاشقانه بلندی‌های بادگیر درباره عشق آتشین ولی مشکل‌دار میان هیث کلیف (کولی زاده‌) و کترین ارنشاو است. این عشق نافرجام سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند.

 

هیث کلیف که موفق به ازدواج با کتی نمی‌شود، پس از مرگ کتی به انتقام‌گیری روی می‌آورد و در نهایت با خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهد….

 

داستان رمان عاشقانه بلندی‌های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت‌هایی که آمیزه‌ای از لطافت و خشونت، مهر و کین و بیم و امیدها هستند. در مکانی که آن هم آمیزه‌ای از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت‌بخش و زمستان اندوه‌بار است. آیا خفته‌های این خاکِ آرام خواب‌زده‌هایی بی‌قرارند؟

 

امیلی برونته با همین داستان شورانگیز به بلندی‌های ادبیات صعود کرده است.

 

از روی این کتاب، در سال 2009 یک فیلم سینمایی با همین نام ساخته شد که «تام هاردی» نقش هیث کلیف را بازی می کرد. معرفی کتاب عاشقانه

 

یک برش از این کتاب:
ولی سرانجام روزی رسید که آن وضع خوش و آرام پایان یافت. وقتی دو نفر که ظاهرا با یکدیگر صمیمی و موافق هستند، متوجه شوند که واقعا در بعضی جهات با یکدیگر تضاد دارند و آنچه مورد علاقه یکی است دیگری را خوش نمی‌آید، خواه ناخواه میانه‌شان شکرآب خواهد شد…

 

 

 

رمان عاشقانه 17

 تاریخ عشق (The History of Love)

رمان های عاشقانه pdf

نویسنده: نیکولاس کراوس (Nicole Krauss)

 

رمان عاشقانه تاریخ عشق که توسط «ترانه علیدوستی» به فارسی ترجمه شده است، یکی از تازه‌ترین رمان‌های برتر تاریخ است که در سال 2006 نوشته شده است و تاکنون ده‌ها بار تجدید چاپ شده است.

 

 

داستان کتاب عاشقانه «تاریخ عشق» در چند زمان و از زبان راویان متفاوتی که بعضی از آن‌ها اسم‌های مشترک دارند، روایت می‌شود که شاید در ابتدا مقداری سخت و گیج کننده باشد. اما با جلو رفتن داستان این موضوع حل می‌شود و شما متوجه می‌شوید که با یک کتاب خوب طرف هستید…

 

همانطور که گفتیم، داستان ، زمان ثابتی ندارد و بین گذشته و آینده در گذار است و توسط چندین شخصیت و گاهی اوقات در غالب نامه، خاطرات روزانه و حتی رمان در رمان روایت می‌شود. اتفاقی نیست که عنوان کتاب، «تاریخ عشق» انتخاب شده است.

 

کتاب، نوعی داستان رازآلود است که در آن، تغییر اسامی، خیانت و هویت‌های محرمانه به چشم می‌خورد. آلما سینگر چهارده ساله در تلاش است تا علاجی برای تنهایی مادرش پیدا کند. او که باور دارد علاج این تنهایی در کتابی است که مادرش با عشق و علاقه مشغول کار برروی ترجمه آن است، تصمیم می‌گیرد تا نویسنده کتاب را پیدا کند.

 

آن سوی نیویورک، پیرمردی به نام لئو گورسکی تلاش می‌کند تا کمی بیشتر زنده بماند. او روزهایش را با فکر و خیال درباره عشق از دست رفته‌اش سپری می‌کند؛ عشقی که شصت سال پیش، قریحه و قدرت نوشتن یک کتاب را در او به وجود آورد. گرچه لئو از این موضوع بی‌خبر است، کتابش با گذر از اقیانوس‌ها و نسل‌ها و با تغییر زندگی‌های بی شمار، از گزند زمان مصون مانده است….

یک برش از این کتاب:
احمق ها و علف‌های هرز بدون باران هم رشد می‌کنند …

 

رمان عاشقانه 18

 به پیوست دوستت دارم (PS, I Love You)

 

از سیسیلیا آهرن (Cecelia Ahern)

 

سسسیلیا آهرن متولد سال 1981 و ایرلندی تبار است. بهترین رمان های عاشقانه ایرانی بدون سانسور

 

رمان عاشقانه او به نام «به پیوست دوستت دارم» که دستمایه فیلمی به همین نام هم شده است، درباره زندگی یک زوج جوان به نام‌های هالی و گری در شهر دوبلین است. هنگامی که گری در اثر تومور مغزی می‌میرد، نامه‌هایی به قلم او به دست هالی سوگوار می‌رسد که روی آنها نوشته شده «به پیوست: دوستت دارم». هر نامه به هالی کمک می‌کند تا به زندگی بازگردد…

 

«به پیوست دوستت دارم» با نام‌های دیگری همچون «پی نوشت، دوستت دارم» یا «به راستی دوستت دارم» در سال 2004 منتشر شد و به پرفروش‌ترین کتاب هفته در ایرلند، بریتانیا، آمریکا، آلمان و هلند تبدیل شد.

رمان عاشقانه 19

 گرگ و میش (Twilight)

 

نویسنده: استفانی مایر (Stephenie Meyer)

 

شاید اگر مجموعه فیلم‌های خون آشامی «گرگ و میش» را دیده باشید، از دیدن این نام در اینجا تعجب کنید. اما گرگ و میش در اصل یک مجموعه چهارجلدی از رمان‌های فانتزی، عاشقانه و خون آشامی بوده است.

 

این چهار کتاب که از سال 2005 تا 2008 به صورت سالانه منتشر شدند، داستان زندگی نوجوانی به نام ایزابلا «بلا» سوان را روایت می کند. بلا، دختری است که به شهر فورکس در ایالت واشنگتن نقل مکان کرده و در آن جا، عاشق خون آشامی به ظاهر جوان، اما در واقع 104 ساله به نام ادوارد کالن می‌شود.

 

تقریبا تمام این مجموعه از نقطه نظر بلا روایت می‌شود، گرچه بخش‌های اندکی از داستان را گرگینه‌ای موسوم به جیکوب بلک پیش می‌برد.

 

مجموعه گرگ و میش، به 28 زبان مختلف ترجمه شده و بیش از 150 میلیون نسخه فروخته است. کتاب عاشقانه ایرانی

رمان عاشقانه 20

 النور و پارک (Eleanor & Park)

 

نویسنده: رینبو روول (Rainbow Rowell)

 

النور و پارک تا کنون برنده جوایزی مثل «بوک بروز» شده است. داستان این کتاب در مورد پسری است به نام پارک شریدن. او سرش به کار خودش گرم است تا این که دختری ناآشنا با موهای قرمز و لباس‌های عجیب و غریب به نام النور سوار اتوبوس می‌شود و جایی برای نشستن پیدا نمی‌کند. دانلود کتاب عاشقانه خارجی

 

پارک به النور می‌گوید که کنار او بنشیند و علیرغم فاصله شش اینچی میان آن‌ها، این اتفاق، شروع رابطه‌ای بسیار خاص است. پارک، پسری حساس است که والدینش همچنان مثل روز اول به یکدیگر عشق می‌ورزند، در حالی که النور، دختری باهوش اما اغلب مورد آزار و اذیت قرار گرفته از خانواده‌ای فقیر و بی چیز است.

 

نشستن این دو نفر در کنار هم در اتوبوس، به خواندن کتاب‌های کمیک با یکدیگر، صحبت کردن درباره موسیقی و درنهایت، به شکل گیری دوستی عمیق و پایداری می‌انجامد که به عشقی فراموش نشدنی تبدیل می‌شود….

رمان عاشقانه 21

 من پیش از تو (Me Before You)

 

نویسنده: جوجو مویز (Jojo Moyes)

 

به سراغ یکی از محبوب ترین کتاب های عاشقانه در ایران برویم. کتابی از خانم جوجو مویس به نام «من پیش از تو»

 

جوجو مویز نویسنده و روزنامه‌نگاری انگلیسی است که از سال 2002 به نوشتن رمان‌های عاشقانه مشغول است. کتاب او در سال 2012 منتشر شده است. این کتاب به مدت 12 هفته از جمله کتاب‌های پر فروش نیویورک تایمز بود.

 

داستان «من از پیش تو» چیست؟ بهترین رمان عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان

 

ویل ترینر پسری از طبقه بالای جامعه است که متخصص امور مالی نیز هست. ماجرای این کتاب با حادثه‌ای که برای او اتفاق می‌افتد شروع می‌شود. او ورزشکار، ماجراجو، اهل سفر و عاشق است که وضعیت مالی بی‌نظیری دارد. از آن دسته آدم‌هاست که تا به حال کمبودی در زندگی نداشته و هرچه را که می‌خواسته به دست آورده است.

 

حادثه مهم رمان در سال 2007 رخ می‌دهد و نویسنده به طور خلاصه آن را شرح می‌دهد. باران به شدت می‌بارد و ویل بعد از اینکه به قصد انجام دادن کارهای خود، دوست دخترش لیسا را ترک می‌کند در خیابان با یک موتورسوار تصادف می‌کند. تصادفی که باعث می‌شود دچار آسیب در مهره‌های 5 و 6 ستون فقرات شود و فلج شدن دست‌ها و پاهای او را به همراه داشته باشد.

 

پس از این اتفاق، ادامه کتاب از سال 2009 روایت می‌شود. جایی که شخصیت لوئیزا کلارک به داستان اضافه می‌شود که در اصل وظیفه لو این است که مانع از افسردگی بیش از حد ویل شود. کاری که لو هیچ ایده‌ای برای انجام دادن آن ندارد اما…

 

یک برش از این کتاب:
رویش دوباره بعد از زمستان حزن انگیز، چیزی کمتر از معجزه نیست.

رمان عاشقانه 22

 خطای ستارگان بخت ما (The Fault in Our Stars)

 

نویسنده: جان گرین (John Green)

 

جان گرین نویسنده و ویدئوبلاگر آمریکایی است که در سال برنده‌ی جایزه‌ی پرینتز شده است. او در فهرست «صد نفر از تاثیرگذارترین انسان‌های دنیا» مجله تایمز قرار دارد. گرین علاوه بر این‌که نویسنده‌ای تاثیرگذار در قرن بیست ‌و‌ یکم است، ویدئوبلاگر موفقی هم در دنیای مجازی است. جان و برادرش هانک تاکنون یازده سری برنامه‎ی آموزشی درست کرده‌اند که یکی از آن‌ها کانال مجازی مخصوص آموزش ادبیات، تاریخ و علم است.

 

کتاب«خطای ستارگان بخت ما» نوشته جان گرین، ماجرای نوجوانی را روایت می‌کند که از وقتی پزشکان، سرطان او را تشخیص داده اند، زندگی‌اش با مرگ پیوند خورده، افسرده شده؛ بیشتر وقت خود را در تختخواب می گذراند. یک کتاب را چند هزار بار می‌خواند. میلی به غذا ندارد و باقی وقت خود را هم به مرگ فکر می کند.

 

پزشک هزل به او پیشنهاد می‌دهد تا علاوه بر خوردن دارو در جلسات یک گروه پشتیبان هم شرکت کند.

 

یک اتفاق، زندگی نوجوان افسرده داستان ما را دگرگون می‌کند و آن، آشنایی با پسری به نام آگوستوس واترز است. این دوستی زندگی و مرگش را از نو رقم می زند….

 

سال 2014 از روی این رمان، فیلمی با عنوان«تقصیر ستارگان ما» ساخته شد که جان گرین را برای مدتی به پرفروش‌ترین نویسنده آمریکا تبدیل کرد. فیلمی که در چهارماه اول اکران، بیش از 120 میلیون دلار فروخت و همین مساله موجب ایجاد رقابت میان فیلمسازان بر سر خرید حق کپی رایت دیگر آثار جان گرین شد.

معرفی بهترین رمان های عاشقانه

یک برش از این کتاب:
از میان سختی‌ها، عشق می‌روید…

رمان عاشقانه 23

 آب برای فیل‌ها (Water for Elephants)

 

نویسنده: سارا گروئن (Sara Gruen)

 

سارا گروئن نویسنده‌ای کانادایی/آمریکایی است. او علاقه خاصی به حیوانات دارد و اکثر نوشته‌های او به گونه‌ای با حیوانات در ارتباط است. او به همراه همسر، سه پسر و هفت حیوان خانگی اش در کارولینای شمالی زندگی می‌کند.

 

داستان رممان عاشقانه «آب برای فیل‌ها» زمانی شروع می‌شود که جیکوب یانکوفسکی، که به تازگی یتیم و آواره شده، روی قطاری در حال حرکت می پرد، وارد دنیای آدم های عجیب و غریب، خانه به دوشان، طردشدگان از جامعه و البته سیرکی درجه دو می شود که در مواجهه با رکود اقتصادی بزرگ، با مشکلات فراوانی رو به رو است و در هر شهر، فقط یک شب برنامه اجرا می کند.

 

جیکوب که قبلاً دانشجوی دامپزشکی بوده و تا آستانه گرفتن مدرک هم پیش رفته بود، مسئول سلامت حیوانات سیرک می‌شود. جیکوب پس از این اتفاق با مارلنا، ستاره جوان و زیبای نمایش اسب سواری، آشنا می شود. او همچنین با رُزی ملاقات می‌کند؛ فیلی که غیر قابل تعلیم به نظر می‌رسد اما جیکوب راهی برای نزدیک شدن به او پیدا خواهد کرد…. این رمان ماجرای عشق میان عاشق و معشوق نگون‌بختی است که در حدود سال 1932 در سیرکی در آمریکا رخ می‌دهد.

 

رمان آب برای فیل ها، در دنیایی که حتی عشق هم کالایی تجملی است که از عهده همه برنمی آید، داستانِ عشقی میان دو نفر را روایت می‌کند که بر همه موانع و مشکلات غلبه خواهند کرد…

رمان عاشقانه 24

 گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

 

نویسنده: اف‌اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald)

 

کتاب گتسبی بزرگ یکی از ماندگارترین و پروفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات آمریکا است. کتابی که تاکنون بیشتر از 25 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است و فیلم‌ها و سریال‌ها و اقتباس‌های گوناگونی از آن شده است.

 

قصه گتسبی بزرگ، دربارۀ یک میلیونر جوان به نام «جی گتسبی» است که در قصرش به تنهایی، با مشکلات فراوان و قلبی دردمند از عشقی که هیچگاه به وصال نرسید زندگی می‌کند، شخصیتی شاید مظلوم و به شدت قابل احترام با خصوصیات رفتاری و گفتاری خاص خودش.

 

راوی داستان، کارمند ساده‌ای است که به صورت اتفاقی ساکن خانۀ کوچکی می‌شود که در همسایگی قصر گتسبی قرار دارد، با چند تن از دوستانش ارتباط برقرار می‌کند و به آرامی وارد زندگی گتسبی می‌شود، پس مدتی ارتباطی میان آن دوستان قدیمی و جی گتسبی پیدا می شود که ماجرایی جذاب و محسور کننده را از دید راوی داستان و عناصر دیگر بازگو می کند.

 

فیلم مشهوری هم با بازی لئوناردو دی کاپریو در نقش گتسبی از روی این کتاب ساخته شده که البته اقبال منتقدان را در پی نداشت….

معرفی بهترین رمان های عاشقانه

یک برش از این کتاب:
کاش همه چیز در این دنیا رو با تو انجام داده بودم….

 

رمان عاشقانه 25

 دفترچه‌ی بارقه‌های امید (The Silver Linings Playbook)

 

نویسنده: متیو کویک (Matthew Quick)

 

متیو کوئیک نویسنده اهل ایالات متحده آمریکاست و رمان عاشقانه «دفترچه بارقه های امید» را در سال 2008 میلادی نوشت که به زودی به شهرت دست پیدا کرد و هزاران نسخه از آن به فروش رفت و تبدیل به یکی از رمان های عاشقانه برتر دنیا شد.

 

داستان در مورد پت، و بیمار روانی بستری در تیمارستان است که با تلاش‌های مادرش از آن جای بد مرخص می‌شود و پا به دنیایی می‌گذارد که برایش ناشناخته است.

 

از آن دنیای پیش از تیمارستان کمتر نشانه‌ای در ذهنش باقی مانده و نمی‌داند چه انفاقی برایش افتاده که مدت‌ها بستری شده. پت تقلا می‌کند گذشته‌اش را بازیابد و به زندگی عادی برگردد. او در جست‌و‌جوی همسر سابقش نیکی است اما همه سعی می‌کنند او را از پت پنهان کنند. در این جست‌و‌جوی گذشته عده‌ای کمکش می‌کنند و عده‌ای با تحقیر به او می‌نگرند.

 

او می‌خواهد پایانی خوش برای فیلم زندگی خودش رقم بزند و معمای زندگی گذشته‌اش را، که همه سعی می‌کنند از او پنهانش کنند، کشف کند و در این راه با خرده‌داستان‌ها و شخصیت‌های جذابی برخورد می‌کند، از جمله دختری به نام تیفانی که مهم‌ترین همراه اوست….

 

یک فیلم مشهور به نام «دفترچه امیدبخش» هم از روی این کتاب ساخته شده است.

 

رمان عاشقانه 26

 مرگ تا تاریکی (Dead Until Dark)

 

نویسنده: شارلین هریس (Charlaine Harris)

 

مرگ تا تاریکی، عنوان رمانی جذاب و خواندنی است از خانم شارلین هریس، نویسنده آمریکایی است.

 

اندیشه کشف آن چه در این کتاب در انتظار وقوع است لحظه‌ای شما را به خود وا نمی‌گذارد و اجازه نخواهد داد کتاب را به زمین بگذارید.

 

مجموعه‌ای آمیخته از عشق بازی، هیجان، خنده و جدیت که در دنیایی بسیار نزدیک به دنیای حقیقی ما روایت می شود با این تفاوت که در فضای این داستان موجوداتی هم چون خون آشام ها را می توان دید که در جهان واقعی زندگی نمی کنند. اثری فریبنده، لذت بخش و دلنشین که لحظاتی ویژه را برایتان به ارمغان خواهد آورد…

معرفی بهترین رمان های عاشقانه

یک برش از این کتاب:
آیا اصلا خون آشام ها هم می‌توانستند مانند انسانی معمولی تشکیل خانواده دهند و روابط خصوصی با کسی برقرار کنند…؟

 

رمان عاشقانه 27

 چشم هایش (Her Eyes)

 

نویسنده: بزرگ علوی (Bozorg Alavi)

 

شاهکار بزرگ علوی را می‌توانیم در دسته برترین رمان های عاشقانه دنیا قرار دهیم.

 

این کتاب از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار داستانی فارسی معاصر است. اگر به دنبال یافتن یک اثر قدرتمند و قوی هستید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

 

کتاب چشم‌هایش از معدود آثار زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.

 

داستان کتاب «چشم هایش» چیست؟

 

استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری شاه وقت است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام «چشم‌هایش»؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

 

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنابراین سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد.

 

پس از سال‌ها، ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده و به خاطر زیبایی‌اش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است.

 

زن برای جلب توجه استاد با تشکیلات مخفی سیاسی زیر نظر استاد همکاری می‌کند اما استاد نه فداکاری او را جدی می‌گیرد و نه احساسات و عشق او را درمی‌یابد.

 

در آخر استاد توسط پلیس دستگیر می‌شود و زن به درخواست ازدواج رئیس شهربانی که از خواستاران قدیمی او بوده‌است به شرط نجات استاد از مرگ پاسخ مثبت می‌دهد. استاد به تبعید می‌رود و هرگز از فداکاری زن آگاه نمی‌شود.

 

در تبعید پرده چشمهایش را می‌کشد، چشم‌هایی که زنی مرموز اما هوس‌باز و خطرناک را نمایان می‌کند. زن می‌داند که استاد هرگز او را نشناخته است و این چشم‌ها از آن او نیست…

کتاب عاشقانه ایرانی

یک برش از این کتاب:
کسی که در عمرش گرسنگی نکشیده، کسی که از سرما نلرزیده، کسی که شب تا سحر بی‌خواب نمانده، چگونه ممکن است از سیری، از گرما، از پرتو آفتاب صبح لذت ببرد؟

رمان عاشقانه 28

 احتمال عشق در نگاه اول (The Statistical Probability Of Love At First Sight)

 

نویسنده: جنیفر.ای اسمیت (Jennifer E. Smith)

 

به نظر شما احتمال عشق در نگاه اول چقدر است؟

 

داستان کتاب «احتمال عشق در نگاه اول» در مورد هدلی دختر نوجوانی است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند و حالا او به لندن برای مراسم ازدواج مجدد پدرش دعوت شده است. این موضوع باعث می‌شود هدلی آن‌قدر که باید، از زندگی لذت نبرد و پر از حس تنفر باشد.

 

اما عشقی کاملا مرموزانه وارد زندگی هدلی می‌شود و او در هواپیما با اولیور آشنا می‌شود و زندگی‌اش رنگ و بویی تازه پیدا می‌کند.

 

نکته مهم درباره این رمان عشقی برتر این است که حق کپی‌رایت این کتاب را نشر نوین خریده است و این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی در این ژانر است که به صورت کاملا قانونی و بر اساس قانون کپی‌رایت در اختیار خوانندگان داخلی در ایران قرار گرفته است.

کتاب عاشقانه ایرانی

یک برش از این کتاب:
کدام یک بهتر است: اینکه مدتى یک چیز خوب داشته باشى و بعد از دستش بدهى یا اینکه هرگز چیز خوبى نداشته باشى؟

 

رمان عاشقانه 29

 مادام بوواری (Madame Bovary)

 

نویسنده: گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert)

 

«مادام بوواری» یکی از برجسته‌ترین آثار نویسنده نامدار فرانسوی یعنی «گوستاو فلوبر» است.

 

حکایت نوشتن این کتاب، خیلی جالب است.

 

قضیه از این قرار است که فلوبر بعد از نوشتن اثری به نام وسوسه سن آنتوان از دوستان منتقد خود، ماکسیم دوکان و لویی بونه، دعوت کرد تا داستان را برای آن‌ها بخواند، ولی آن دو، داستان را اثر بدی برشمردند و به او پیشنهاد کردند که داستان دیگری درباره دلونه، از آشنایان آن‌ها، بنویسد.

 

بر این اساس، فلوبر شروع به نوشتن داستان «مادام بوواری» کرد و سعی کرد که داستان را براساس شخصیت‌های واقعی بنویسد و با استفاده از مشاهدات و ذهن خود وقایع را در طول داستان گسترده کند.

 

این رمان عاشقانه خوب، رمانی با سبک واقع‌گرا است که بر مضمون تفاوت جهان ذهنی و دنیای واقعی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی فرد تاکید دارد.

 

اِما بوواری، زنی رویا زده است که نمی‌تواند از جهان کتاب‌ها خلاصی یابد. او که با پزشکی معمولی و منفعل ازدواج کرده، آن‌قدر در رویاهای برآمده از رمان‌های عاشقانه غرق می‌شود که بدون ماجرایی پرشور، توان بازگشت به زندگی خسته کننده‌ی خود را ندارد.

 

بر اساس این رمان نیز 8 نسخه فیلم و سریال ساخته شده است. جدیدترین آن‌ها در سال 2014 به اکران درآمد.

 

یک برش از این کتاب:
با همه سرخوردگی‌هایی که در زندگی هست خیلی لذت‌بخش است که آدم بتواند فکرش را روی شخصیت‌هایی والا، احساس‌هایی پاک و چشم‌اندازهای پر از خوشبختی متمرکز کند.

 

رمان عاشقانه 30

 شب‌های روشن (White Nights)

 

نویسنده: فیودور داستایفسکی (Fyodor Dostoevsky)

 

داستایفسکی یکی از مشهورترین نویسندگان روس است. ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است.بسیاری او را بزرگترین نویسنده روان شناختی جهان به حساب می آورند.

 

حالا او در رمان عاشقانه و مشهور «شب‌های روشن» که آثار سینمایی متعددی با اقتباس از آن درست شده، یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند.

 

پسری تنها و پرشور، در خیابان قدم می‌زند و در پی عشق می‌گردد. ناگهان با دختری مواجه می‌شود که مدت‌هاست سر قراری می‌رود که هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد. این دو، با یکدیگر همراه می‌شوند تا داستانی دیگر، بیرون از سرنوشتشان، بسازند.

 

با اینکه داستان کتاب نسبت به شاهکارهای دیگر داستایوفسکی بسیار کوتاه است، اما توانست شهرت زیادی به دست آورد. کتابی که خود داستایفسکی آن را «رمان احساساتی از خاطرات یک خیالاتی» می‌خواند.

 

در سراسر دنیا از این داستان نه فیلم ساخته شده است. در ایران نیز در سال 1381 توسط فرزاد موتمن فیلمی با همین نام ساخته شده است.

 

یک برش از این کتاب:
هیچ، یک هیچ احمقانه و پوچ ؛ همه خواب بوده است. ناگهان احساس کردم بسیار تنهایم. مثل همیشه…

رمان عاشقانه 31

 عشق و ژلاتو (Liefde & gelato)

 

نویسنده: جنا اوانس ولچ (Jenna Evans Welch)

 

کتاب عشق و ژلاتو (Love and Gelato) اولین جلد از مجموعه سه‌گانه‌ای به نام عشق است و جنا اوانس ولچ در این آثار، دختران نوجوان را در مواجهه با دنیای بزرگسالان قرار می‌دهد که ماجرای هر کدام از این کتاب‌ها در سه کشور ایتالیا، یونان و ایرلند می‌گذرد.

 

کتاب «عشق و ژلاتو» نوشته‌ی جنا اوانس ولچ با این اسم بامزه‌اش، در زمره پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد و درباره‌ی سفر لینا به توسکانی است که به اصرار مادرش آمده تا پدر خود را برای اولین بار ببیند. اما حقایقی درباره‌ی خانواده‌اش آشکار می‌شود که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد….

 

قصه از این قرار است که مادر لینا سرطان دارد و دیگر امیدی به بهبود او نیست، به همین دلیل با اصرار بسیار دختر خود را به «توسکانی» می‌فرستد تا با مردی آشنا شود که پدر او است. لینا در نهایت راضی به این سفر می‌شود اما به هیج ‌وجه از این کار لذت نمی‌برد و حتی حوصله‌ای برای دیدن مناظر زیبای ایتالیا ندارد.

 

لینا فقط آنجا است تا خواسته‌ی مادرش را به جا بیاورد اما خواسته‌ی قلبی خودش تنها این است که به خانه بازگردد و تمایلی به این دیدار ندارد.

 

پس از مدتی دفترچه‌ی خاطراتی به دست لینا می‌رسد که مادرش هنگام زندگی در ایتالیا از آن نگهداری کرده بود. این دفترچه خاطرات دری به روی حقیقت، عشق و زیبایی برای لینا باز می‌کند و لینا به واسطه‌ی آن دفتر به حقایق شگفت‌انگیزی درباره‌ی خانواده‌ی خود پی می‌برد….

 

رمان عاشقانه 32

 دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد (I Wish Someone Were Waiting for Me Somewhere)

 

نویسنده: آنا گاوالدا (Anna Gavalda)

 

کتاب «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» نوشته آنا گاوالدا، رمان‌نویس فرانسوی است.

 

یکی از نویسندگانی که طی چند سال اخیر توانسته به یکی از پرمخاطب‌ترین نویسندگان در ایران و جهان تبدیل شود.

 

سبک نوشتار آناگاوالدا متفاوت، بسیار روان و بی تکلّف و ساده است. عشق در کارهای آنا گاوالدا همچون زندگی، موضوع اساسی است. عشق می‌تواند خوشبختی آفرین و اسرارآمیز و در عین حال دردآور و صدمه زننده باشد.

 

کتاب «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که همگی حول محور زندگی، عشق و مسائل انسانی و احساسی می‌چرخد.

معرفی کتاب عاشقانه

یک برش از این کتاب:
چقدر خوب است که همیشه در زندگیتان کسی را داشته باشید که حتی در نبودنش هم باعث لبخندتان شود!

 

رمان عاشقانه 33

 عشق سال‌های وبا (Love in the Time of Cholera)

 

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز (Gabriel José García Márquez)

 

یکی از آثار بسیار مشهور از نویسنده‌ای سرشناس!

 

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده ی رمان «صد سال تنهایی»، در شاهکار خود به نام عشق در زمان وبا، داستان عشقی نافرجام را روایت می کند؛ عشقی آن چنان پرشور که تمام رقبا را به زانو درمی آورد و محدود به زمان نیست. ماجرای این کتاب از دلدادگی دو جوان آغاز می‌شود و روابط و نامه‌های پنهانی پرسوز و گدازشان. دوریِ کوتاهی اما، دختر را از معشوقش دلزده می‌کند و معشوق، این عشق را تا انتها همراه با خود به سفری دور و دراز می‌برد…

 

او بر عشق جاودان خود به فرمینا قسم خورده است و به امید تجربه ی دوباره ی ابراز علاقه به معشوقه اش زندگی می کند.

 

ایده اصلی گابریل گارسیا مارکز در رمان عشق در زمان وبا این است که درد عشق، به معنای واقعی کلمه، یک بیماری بوده و مانند وبا می تواند زندگی انسان ها را تهدید کند. فلورنتینو از درد عشق، مانند درد هر بیماری دیگری در رنج و عذاب است؛ در قسمتی از داستان، او برای بیشتر حس کردن بوی عطر فرمینا، تعدادی گل را جویده و می بلعد که باعث می شود حالش به هم بخورد. در بخش پایانی، اعلان شیوع یک طاعون استعاری نیز، نمایان گر همین درد عاطفی است.

 

در سال 2007 فیلمی با همین نام به کارگردانی مایک نیوول و بازی خاویر باردم ساخته شده است.

 

یک برش از این کتاب:
تنها در صورتی در لحظه مرگ افسوس خواهم خورد که مرگم به خاطر عشق نباشد…

رمان عاشقانه 34

 با ما تمام می‌شود (It ends with us)

 

نویسنده: کالین هوور (Colleen Hoover)

 

گاهی اوقات، کسی که دوستت دارد، بیش از همه آزارت می‌دهد…

 

داستان «ما تمامش می‌کنیم» درباره لیلی بلوم، دختری 23 ساله است که رابطه‌ای پیچیده با پدرش داشته و اکنون که او از دنیا رفته است، به درخواست مادرش باید در مراسم تشییع جنازه سخنرانی کند. لیلی درباره پدرش می‌گوید: «به عنوان دخترش، دوستش داشتم اما به عنوان یه انسان، ازش متنفر بودم.» و دلیل تنفر لیلی از پدرش این بود که او وقتی عصبانی می‌شد، مادرش را کتک می‌زد.

 

البته پدرش بعد از آن تلاش می‌کرد تا کارش را جبران کند اما موضوع اصلی همچنان پابرجاست و این موضوع روی لیلی تاثیر زیادی می‌گذارد.

 

بعد از سخنرانی در مراسم تشییع جنازه، لیلی احساس بدی پیدا می‌کند، و برای تخلیه احساساتش به پشت‌بام خانه‌ای پناه می‌برد. لیلی روی لبه پشت‌بام ایستاده و به پایین نگاه می‌کند. در مورد مرگ فکر می‌کند اما قصد خودکشی ندارد.

 

در ادامه رایل کینکیدکه جراح مغز و اعصاب است به پشت‌بام می‌آید و وقتی می‌بیند دختری لبه ساختمان ایستاده است، فکر می‌کند دختر قصد خودکشی دارد و تلاش می‌کند با صحبت کردن او را از انجام هر کار احمقانه‌ای منصرف کند. لیلی هم که قصد انجام کار احمقانه‌ای ندارد گفت‌وگو با رایل را آغاز می‌کند و همین دیدار عجیب در پشت‌بام خانه‌ای در بوستون شروع یک رابطه عاشقانه و پیچیده است…

رمان عاشقانه 35

 عشق و چیزهای دیگر (Love & Other Things)

 

نویسنده: مصطفی مستور (Mostafa Mastoor)

 

مصطفی مستور، نویسنده سرشناس ایرانی که با رمان «روی ماه خداوند را ببوس» به شهرت رسید، این بار هم در داستانی عاشقانه و لطیف، غرقتان خواهد کرد.

 

داستان کتاب عاشقانه «عشق و چیزهای دیگر» روایتگر سرگذشت هانی یادگاری است که عاشق دختری معمولی می‌شود و می‌بیند که برای ادامه‌ی ماجرا، تنها عشق کافی نیست و پای «چیزهای دیگر»ی در میان است که او را وا می‌دارند خود را به دردسر بیاندازد. مستور برای روایت خود از فضاهای شهری نام آشنا استفاده کرده است…

معرفی کتاب عاشقانه

یک برش از این کتاب:
مادربزرگم‌ می‌گفت هر آدمی که روی زمین راه می‌رود از عشق بین یک مرد و یک زن به‌ وجود آمده است؛ حتی اگر این عشق ده دقیقه طول کشیده باشد‌.
بعد به این فکر کردم که با منطق او بیش از هفت‌ونیم میلیارد فقره عشق مسئول جمعیت فعلی کرهٔ زمین است و روزانه تقریباً دویست هزار فقره عشق به تولید دویست هزار انسان منجر می‌شود. اینجا که رسیدم پوزخند زدم.

رمان عاشقانه 36

 پنج قدم فاصله (Five Feet Apart)

 

نویسنده: راچیل لیپینکات (Rachael Lippincott)

 

کتاب پنج قدم فاصله یا «پنج فوت جدا» در سال 2018 منتشر و به سرعت مشهور شد! به طوری که در سال 2019 یک فیلم بلند با اقتباس از آن ساخته شد.

 

داستان کتاب در مورد دختر و پسر جوانی است که مبتلا به بیماری ژنتیکی مشابهی (فیبروز کیستیک) هستند و در جریان معالجه در بیمارستان با هم آشنا می‌شوند. «استلا» و «ویل» کم‌کم به‌هم علاقه‌مند می‌شوند، اما ویل دچار یک بیماری خطرناک دیگر هم هست و فقط چند سالی بیشتر زنده نمی‌ماند. پرستاران به استلا توصیه می‌کنند که به ویل نزدیک نشود و فاصله‌اش را با او حفظ کند، در غیر این صورت او نیز به بیماری ویل و سرنوشت او دچار می‌شود…. اما ماجرا جور دیگری پیش می‌رود و آن دو، هر روز بیشتر به هم علاقه‌مند می‌شوند…

 

کتاب پنج قدم فاصله داستانی عاشقانه را در دل دارد که در خلال آن، موضوع تلخ بیماری‌های خاص مطرح می‌شود که خیلی‌ها در واقعیت از آن رنج می‌برند.

 

نویسنده این کتاب را به بیماران، خانواده‌هایشان و کادر پزشکی که روزانه و باشجاعت تمام با بیماری فیبروز کیستیک می‌جنگند و با آن زندگی می‌کنند تقدیم کرده‌است.

 

در ایران این کتاب را فاطمه صبحی ترجمه کرده است و نشر میلکان آن را منتشر کرده!

 

رمان عاشقانه 37

 دختری از پرو (The Bad Girl)

 

نویسنده: ماریو بارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa)

 

کتاب عاشقانه ماریو بارگاس یوسا، ما را با ریکاردوی عاشق همراه می‌کند که به دنبال عشق زندگی‌اش یا همان «شیلیایی کوچک»، جهان را می‌گردد و می‌چرخد و این دختر عجیب و غریب را با سرنوشت طنزآلودش، در موقعیت‌های مختلف، دنبال می‌کند.

 

آشنایی این دو، زمانی آغاز شد که این دختر، نوجوان ساده‌ای بود که تنها دغدغه عشق را داشت. اما مدتی بعد او به صف چریک‌های مبارز در کوبای فیدل کاسترو می‌پیوندد و ماجرا آغاز می‌شود. در بین رمان های عشقانه و کتاب‌های عاشقانه، هرچقدر لابه‌لای کلمات عاشقانه این کتاب گم شویم، واقعیت ماجراجویی در عشق، چیز بزرگ‌تری است. کتاب را که بستید، هرچه زودتر این کتاب را تهیه کنید چون به قول حافظ : «عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید…»

 

رمان عاشقانه 38

 جنگل نروژی (Norwegian Wood)

 

نویسنده: هاروکی موراکامی (Haruki Murakami)

 

جنگل نروژی که در فارسی به اشتباه یا به قصد، «چوب نروژی» ترجمه شده است، در سال 1987 از موراکامی منتشر شد.

 

داستانی سراسر دانشجویی که در اعتراضات دهه 1960 ژاپن (!) می‌گذرد. تورو، دانشجویی است که بعد از خودکشی دوست صمیمی‌اش، به دختری بسیار نزدیک و عاشق او می‌شود.

 

نام این کتاب برداشته شده از نام آهنگی از گروه «بیتلز» است. برخی این کتاب را داستان زندگی خود موراکامی می‌دانند. اما او این موضوع را انکار کرده است.

معرفی کتاب عاشقانه

یک برش از این کتاب:
زندگی مانند دوچرخه است باید برای حفظ تعادل زندگی همیشه در حرکت باشی….

رمان عاشقانه 39

 درباری از خار و رز (A court of thorns and roses)

 

نویسنده: سارا جی ماس (Sarah J. Maas)

 

یکی دیگر از رمان های عاشقانه برتر دنیا همین کتاب است. نویسندگان نیویورک تایمز می‌گویند: «این کتاب از یک دنیای جادویی است که عشقی بزرگ در آن به وجود می آید.»

 

این کتاب چندین هفته پرفروش ترین کتاب بود. در 2015 نامزد دریافت بهترین رمان فانتزی و در 2017 کاندیدای دریافت جایزه لینکلن شد.

 

این کتاب یک عشق بزرگ را در3 جلد روایت می‌کند. رویدادی که یک عشق بسیار عجیب بین اسیر و اسیر کننده است. در این کتاب عشق میان فیر و تاملین به تصویر کشیده شده است. فیر در یک جنگل زندگی می کند که دارای زمستان هایی سرد و سخت است. او برای اینکه بتواند در این جنگل دوام بیاورد مجبور است با حیوانات مهاجم مبارزه کند. فیر گرگی را که به دنبال شکار گوزن است را می‌کشد تا بتواند به گوشت گوزن دست پیدا کند. او با کشتن این گرگ وارد دنیایی جادویی و عجیب می‌شود که اصلا از آن خبر ندارد. وقتی گرگ کشته می‌شود یک موجود جادویی به نام تاملین درخواست مجازات می‌کند و فیر را در دنیای جادویی پرنیان اسیر می کند. کم کم فیر با حقیقت هایی درباره تاملین آشنا می‌شود و می‌فهمد که این موجود ترسناک نیست و می‌شود او را دوست داشت…..

رمان عاشقانه 40

 رنج‌های ورتر جوان (The Sorrows of Young Werther)

 

نویسنده: یوهان ولفگانگ گوته (Johann Wolfgang von Goethe)

 

مثلث عشقی، سوژه بهترین رمان های عاشقانه جهان هست. رنج های ورتر جوان داستان نجیب زاده جوانی است که پس از اتمام تحصیلات برای استراحت به شهر ییلاقی کوچکی می‌رود.

 

در یک مهمانی عاشق دختر قاضی شده ولی شارلوت از قبل برای ازدواج با آلبرت قرار گذاشته بود. رنجی که این جوان می‌کشد و عشق آتشینی که در این مثلث عشقی به وجود آمده همه در قالب نامه‌هایی که ورتر به دوستش ویلیام می‌نویسد شرح داده می‌شود. روابط عاشقانه بین ورتر و شارلوت با وجود آلبرت…

 

یوهان ولفگانگ گوته این رمان عاشقانه را در سال 1774 و در سن 25 سالگی منتشر کرد. این کتاب در اوایل انتشار به دلیل توجیه مسئله خودکشی مخالفت گسترده روحانیون را در پی داشت و در نتیجه فروش آن ممنوع اعلام شد، اما هیاهوی ناشی از این ممنوعیت به فروش بیشتر اثر کمک کرد و طولی نکشید که به چندین زبان گوناگون ترجمه شد. این کتاب شهرت فراوانی برای گوته به همراه داشت و آوازه او را به سراسر اروپا رساند. ناپلئون در دیداری خصوصی خود به گوته اقرار کرد که ورتر را شش یا هفت مرتبه مطالعه کرده است. این اثر چندین بار نیز به فارسی ترجمه شده است.

معرفی کتاب عاشقانه

یک برش از این کتاب:
وقتی که مطلوب دلمان کنارمان نیست، هیچ چیز کنارمان نیست …

 

رمان عاشقانه 41

 یک عاشقانه آرام

 

نویسنده: نادر ابراهیمی (Nader Ebrahimi)

 

یکی از مشهورترین کتاب‌های نادر ابراهیمی –نویسنده معاصر- همین کتاب «یک عاشقانه‌ی آرام» است. این رمان داستان گیله مردی مبارز را روایت می‌کند که عاشق دختری می‌شود که آذری است و مسلکی سیاسی دارد. جملات زیبا، شاعرانه و عمیق این کتاب باعث شهرت آن شده است. در واقع نقطه قوت اصلی این رمان عاشقانه ایرانی «لحن و بیان فوق‌العاده زیبای نادر ابراهیمی» است.

 

رمان عاشقانه «یک عاشقانه آرام» روایتگر داستان عشاقی است که سعی می‌کنند در تمام لحظاتی که در کنار هم هستند، عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان دچار رخوت و سستی شود؛ عاشقانی که با زمان مبارزه می‌کنند. مکالمات این زوج عاشق در سراسر رمان یک عاشقانه آرام، آرامش را به خواننده هدیه می‌کند. در جاهای مختلف این رمان، کتاب‌هایی از دیگر نویسندگان با ظرافت و قلم دلنشین نادر ابراهیمی معرفی شده‌اند که باعث می‌شود خواننده به مطالعه آن‌ها نیز ترغیب بشود.

 

کتاب «یک عاشقانه آرام» تا کنون بیش از بیست‌وپنج بار تجدید چاپ شده است.

 

یک برش از این کتاب:
چیزی هست به نام وجدان؛ که می‌توانی به‌ آسانی با یک گلوله خلاصش کنی و برای همیشه از شرّ حضورِ تُرش‌ رویانه‌اش راحت شوی. اما در این حال، دیگر هیچ گاه عطرِ شادیِ خالص را استشمام نخواهی کرد؛ و صافی کمرنگ اما عمیقِ آرامش، بر زندگیت جای نخواهد گرفت…

رمان عاشقانه 42

 بامداد خمار (Drunkard Morning)

 

نویسنده: فتانه حاج سید جوادی (Fattaneh Haj Seyed Javadi)

 

در زمان خود، یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه بود که هنوز هم بعد از گذشت این همه سال، تجدید چاپ می شود.

اما داستان رمان عاشقانه بامداد خمار چیست؟

 

سودابه دختر جوان تحصیل کرده و ثروتمندی است که می خواهد با مردی که با قشر خانوادگی او مناسبتی ندارد، ازدواج کند. برای جلوگیری از این پیوند، مادر سودابه وی را به پند گرفتن از محبوبه، عمه سودابه، سفارش می کند.

 

بامداد خمار داستان عبرت انگیز سیاه بختی محبوبه در زندگی با عشقش رحیم است که از همان برگ های نخست داستان آغاز و همه کتاب را دربرمی‌گیرد. با آنکه ماجرا در روزهای نخست زمامداری رضاشاه روی می‌دهد، جز یکی دو مورد، همچون کشف حجاب، به دیگر جنبه های سیاسی و اجتماعی زمانه هیچ اشاره ای نمی‌شود. محبوبه، دختر بصیرالملک بافرهنگ و اشرافی عاشق یک شاگرد نجار می شود. خواستگارهایش را رد می کند و در برابر خانواده آنقدر مقاومت می کند تا خانواده به ازدواج او رضایت می دهد، اما او را طرد می کند به طوری که نه او اجازه دارد به خانواده اش سری بزند و نه در هفت سال زندگی محبوبه با رحیم، کسی از خانواده به او سری می زند.

 

رمان پرفروش فتانه حاج سیدجوادی بیش از 50 بار در ایران تجدید چاپ شده است. بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ادبیات عامه پسند ایران است. این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شد. از معروف‌ترین موافقان این رمان می‌توان به نجف دریابندری اشاره کرد که مطلبی در دفاع از بامداد خمار نوشت. مطلب با واکنش تند هوشنگ گلشیری در رد نظر نجف دریابندری مواجه شد و …

رمان عاشقانه 43

 پریچهر (Parichehr)

 

نویسنده: میم. مودب‌پور (Morteza Moadabpoor)

 

رمان پریچهر از آثار معروف م. مؤدب پور است که با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شد. پریچهر، روایتگر داستان زندگی پسری به نام فرهاد است که بعد از هشت سال تحصیل در خارج از کشور به ایران برمی‌گردد و در کارخانه پدرش مشغول می‌شود و در ادامه ماجراهای عاشقانه زیادی پیش می‌آیند.

 

فرهاد، هومن، فرگل و لیلا، جوانان عاشق‌پیشه‌ای هستند و با مشکلاتی مواجـه می‌شوند که خیلی از جوانان در دهه شصت با آن دست به گریبان بودند؛ تفاوت فرهنگی و اقتصادی چشمگیر خانواده‌ها و مشکلات دیگری که سر راه ازدواج دخترها و پسرهای داستان قرار می‌گیرند. در این میان، پیرزنی به نام پریچهر، راوی زندگی پرسوز خودش است؛ روایتی که با قصه جوانان عاشق رمان بی‌ربط نیست.

 

م. مؤدب پور یکی از نام‌های شناخته شده در زمینه نوشتن رمان‌های عامه پسند و عاشقانه است….

رمان عاشقانه 44

 سلوک (Solook)

 

نویسنده: محمود دولت آبادی (Mahmood Dowlatabadi)

 

سلوک عنوان داستان بلند عاشقانه‌ای به قلم محمود دولت‌آبادی است. نگارش این داستان در اواخر دهه هفتاد انجام گرفت و این کتاب در اوایل دهه هشتاد منتشر شد.

 

رمان عاشقانه سلوک روایتگر عشق میان قیس و مهتاب است. قیس که نامش یادآور مجنون معروف است، عاشق دختری به نام مهتاب شده که 17 سال از او کوچکتر است. قیس نمادی از مرد شرقی با افکار سنتی است -که البته گرفتار نوعی خودشیفتگی نیز شده است- قیس به خاطر عشق دیوانه‌واری که به مهتاب دارد، او را دارایی خود می‌داند و هیچ اراده‌ای را از سوی او پذیرفته نمی‌داند. اما اوضاع مطابق میل قیس پیش نمی‌رود و مهتاب که چشمش از عشق کور شده بود، به تدریج دید متفاوتی نسبت به ازدواج پیدا می‌کند، استقلال خود را بر این عشق ترجیح می‌دهد، قیس را ترک می‌گوید و قیس نیز با رفتن مهتاب فرو می‌ریزد….

 

رمان عاشقانه سلوک از جانب مخاطبان با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. این رمان تا حالا بیش از 18 بار تجدید چاپ شده است.

معرفی کتاب عاشقانه

یک برش از این کتاب:
انسان از سه چیز درست شده:رنج ، کار و عشق. ما به خاطر عشق، رنج مى کشیم، از سر رنج، کار مى کنیم و در پى کار، عاشق می‌شویم…

رمان عاشقانه 45

 نفرت بازی (The Hating Game)

 

نویسنده: سالی تورن (Sally Thorne)

 

سالی تورن، نویسنده استرالیایی است. اولین رمان او با نام «نفرت بازی» در بیش از بیست و پنج کشور به فروش رسیده و اقتباسی سینمایی از آن در حال ساخت است.

 

رمان عاشقانه نفرت بازی، کتابی است که نخستین بار در سال 2016 انتشار یافت. لوسی هاتن همیشه مطمئن بوده که می تواند مقام ریاست را به دست آورد. او جذاب و مهربان است و به این موضوع افتخار می‌کند که همه در محل کار، او را دوست دارند. همه به جز مردی غیرصمیمی، کاربلد و کمی ترسناک به نام جاشوا تمپلمن.

 

البته این احساس کاملا دوطرفه است. این دو شخصیت که در محل کار مجبورند چهل تا پنجاه ساعت در هفته را در کنار هم بگذرانند، با یکدیگر وارد یک بازی اعتیادآور، مضحک و بی پایان برای اثبات برتری خود به دیگری می شوند. اگر لوسی بازی را ببرد، رئیس جاشوا خواهد شد و اگر ببازد، استعفا خواهد داد. اما چرا لوسی ناگهان رویاهایی عجیب و پرحرارت را درباره ی جاشوا می بیند؟ و چرا هر بار برای رفتن به محل کار، به شکلی لباس می پوشد که انگار به یک قرار عاشقانه می رود؟

 

رمان عاشقانه 46

 سیاه برازنده‌ی توست (Black Suits You so Well)

 

نویسنده: احلام مستغانمی (Ahlam Mosteghanemi)

 

احلام مستغانمی، نویسنده سرشناس الجزایری است. او از نخستین نویسندگان عربی است که رمان‌هایش به زبان‌های دیگر ترجمه شده‌اند و تا امروز بیش از یک میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان فروش رفته است.

 

رمان عاشقانه «سیاه برازنده‌ی توست» داستانی عاشقانه و زیبا دارد و پس از انتشار در سال 2012، بلافاصله با استقبال بسیار زیاد خوانندگان عرب روبه‌رو شد.

 

کتاب «مشکی برازنده توست» یا «سیاه برازنده توست» داستان یک خواننده الجزایری است به نام هاله، که پدر و برادرش به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند. هاله برای گرفتن انتقامِ خانواده‌اش در الجزایر، فرانسه و کشورهای دیگر کنسرت اعتراضی برگزار می‌کند و هنگامی که روی صحنه می‌رود، علیه تروریست‌ها صحبت می‌کند و با کلمات نافذ و صادقانه، به نقش مقاومت مردم عرب، در برابر تروریسم و حکام زورگو اشاره می‌کند. هاله که نماد جامعه عربی است، تلاش کرده در عین وقار و درستکاری، دلسوزانه و خشمگین از ستم زورگویانی که تنها به نفع منافع خویش می‌اندیشند پرده بردارد و در فراز و نشیب این هدف عاشق می‌شود…..

 

دو برش از این کتاب:
1-عشق، حضور خود را خبر نمی‌دهد، ولی طنین آهنگش رسوایش می‌کند؛ چیزی شبیه نخستین ضربه‌های سمفونی پنجم موتزارت…
2- از زنی که خاطره ندارد، فقیرتر وجود ندارد…

 

رمان عاشقانه 47

 مرا با نام خودت صدا کن (Call Me By Your Name)

 

نویسنده: آندره آسیمان (André Aciman)

 

کتاب آندره‌آ آسیمان یک کتاب و رمان عاشقانه خوب برای دوستداران رمان است.

 

در سال 1983، در شمال ایتالیا، پسر هفده ساله‌ای به نام الیو پرلمن دنیای جدیدی را در رابطه جدیدش کشف می‌کند که مسائل گوناگونی را برایش رقم می‌زند. کتاب «مرا با نامت صدا بزن» داستان پسری به نام الیو است که همراه خانواده‌اش در شمال ایتالیا زندگی می‌کند. پدر الیو (سمی پرلمن) یک استاد باستان شناسی است از دانشجویی آمریکایی تبار که او نیز مانند خانواده الیو یهودی است دعوت می‌کند تا روی پروژه‌ای به مدت 6 هفته با آنان سپری کند. الیور همان دانشجویی است که به محض ورودش مکانیزم ثبات فکری الیو در خانه را به هم می‌ریزد. از ابتدای ورود اُلیور، الیو به حضور او حساس شده و توجه او به اُلیور جلب می‌شود….

 

اتفاقات این کتاب در دهه 1980 ایتالیا به وقع می‌پیوندد. از روی این کتاب فیلمی به همین نام ساخته شده‌است.

رمان عاشقانه 48

 سوگند به این زندگی (Swear On This Life)

 

نویسنده: رنه کارلینو (Renee Carlino)

 

«به زندگی قسم»، «قسم به زندگی» یا «سوگند به زندگی» اثری از رنه کارلینو است. آثار کارلینو در فهرست برگزیده‌های یو.اس.ای تودی، هافینگتون‌پست، سانست‌مگزین، پابلیشرز ویکلی و …بوده است. «کاش کنارم بودی»، «بوسه کور» و «پیش از اینکه غریبه شوم» برخی دیگر از آثار او است.

 

کتاب «سوگند به این زندگی»، داستانی واقع‌گرا و تاثیرگذار دارد. رمانی پرکشش و زیرکانه درباره نویسنده‌ای که وقتی می‌فهمد داستان زندگی‌اش الهام‌بخش‌نویسنده دیگری شده، تصمیم می‌گیرد با گذشته‌اش کنار بیاید.

 

داستان کتاب عاشقانه «قسم به زندگی» از این قرار است: امیلین رمانی از نویسنده‌ای ناشناس می‌خواند که مشهور شده و به عنوان برترین کتاب سال انتخاب شده است. امیلین که در زندگی‌ خصوصی‌اش مثل دیگران فراز و فرودهای بسیاری را تجربه می‌کند، به دنبال زندگی بهتری است. امیلین وقتی داستان را می‌خواند متوجه می‌شود بخش‌هایی از آن شباهت‌هایی با زندگی خودش دارد و بعد از می‌فهمد که خط به خط آن، ماجرای زندگی خوش است. داستان دو کودکی که در انتهای جاده‌ای خاکی زندگی می‌کردند، بهترین دوستان دوران کودکی هم بودند و بعد عاشق می‌شوند و به رویایی فراتر از زندگی در آن جاده خاکی فکر می‌کنند. این رمان تمام زندگی کودکی امیلین را پیش چشمش زنده می‌کند و او را به یاد دوستش می اندازد که مدتها است خبری از او ندارد.

 

داستان از همان ابتدا ضرباهنگ تندی دارد و با هیجان جلو می‌رود. این اثر انقدر واقع‌گرایانه است که خواننده می‌تواند هر لحظه‌اش را بخشی از زندگی خود بداند.

رمان عاشقانه 49

  خورشید و گل‌هایش (The Sun and Her Flowers)

 

نویسنده: روپی کائور (Rupi Kaur)

 

کتاب «خورشید و گل‌هایش» اثر «روبی کور» خرین نوشته او تا سال 2017 است که پس از موفقیت در کتاب «شیر و عسل» دست به انتشار کتاب دیگری زده است. کتاب «خورشید و گل‌هایش» نیز به موفقیت‌های زیادی رسید. از جمله به پرفروش بودن کتاب در ساندی تایمز.

 

کتاب The Sun and her Flowers کتاب شعر انگلیسی است، این کتاب یک سفر پر جنب و جوش و متعالی در مورد رشد و بهبودی است، در مورد نژاد و احترام به ریشه های خود، کتابی برای پیدا کردن یک خانه در خودتان. کتاب جدید روپی کائور در پنج فصل ارائه شده است و به مانند کتاب قبلی وی از طرح های گرافیکی بی بهره نبوده است.

 

این 5 فصل عبارتند از: پژمردن، افتادن، ریشه گرفتن، شکفتن و غنچه دادن. کتاب عاشقانه روپی کائور در حقیقت به شکوه عشق می‌پردازد….

رمان عاشقانه پنجاهم

 پستچی (Postchi)

 

نویسنده: چیستا یثربی (Chista Yasrebi)

 

خانم یثربی یکی از نویسندگان مشهور ایرانی ممعاصر است. اون در کتاب پستچی که رمانی عاشقانه است، عشق را با نگاهی روان‌شناختی به نمایش می‌کشاند و آرزوها، شکست‌ها و امیدهای یک نسل را بازتاب می‌دهد در واقع «پستچی» صرفا یک داستان عاشقانه نیست. در فضای مجازی، داستان «پستچی» غوغایی به پا کرد.

 

پستچی، داستان یک دختر به نام خود نویسنده یعنی چیستا یثربی و یک پسر نامه‌رسان و موطلایی است. چیستا یثربی، نویسنده و کارگردان متولد آلمان، داستان زندگی خودش را در این سری داستان‌ها تعریف کرده است. داستان رمان زیبا و عاشقانه پستچی، از اولین روز عاشق شدن چیستا آغاز می‌شود و…

 

عشق، مثل رد دست تو روی هواست. نمی‌توانم به کسی ثابتش کنم، یا نشانش دهم. حالم که خوب است، یعنی دستانت از شب گیسوانم عبور کرده‌است. گیسوانم نفس می‌کشند…

50 رمان عاشقانه برتر دنیا

بیشتر از یک نفر باشید…

مهدی ابراهیمی

مهدی ابراهیمی

مدیر سئوی هلدینگ بیشتر از یک
امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا